II nabór na wolne stanowisko urzędnicze do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy

Dom Pomocy Społecznej w Jaworze

Pl. Seniora 3

59-400 Jawor

 

DD.2111.2.2022

 

 

Informacja o wynikach naboru na stanowisko urzędnicze

 w Domu Pomocy Społecznej w Jaworze

 

do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy

nazwa stanowiska pracy

 

 

 

Informujemy, że nabór na w/w stanowisko nie został rozstrzygnięty. W odpowiedzi na ogłoszenie o naborze, w wymaganym terminie, nie wpłynęła żadna oferta.

 

 

 

 

 

 

 

Joanna Pokrywa

                                                                                         Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Jaworze

                                                                                                                                                                                                                                      Jawor, dnia 13.04.2022

 

Dom Pomocy Społecznej w Jaworze

Plac Seniora 3

59-400 Jawor

DD.2111.2.2022

Załącznik do  Zarządzenia  Nr 13/2022

Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Jaworze z dnia 01.04.2022r.

 w sprawie ogłoszenia naboru na wolne stanowisko 

urzędnicze do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy

 

 

OGŁOSZENIE O NABORZE

Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Jaworze

ogłasza nabór na wolne  stanowisko urzędnicze

do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy

w Domu Pomocy Społecznej w Jaworze , Pl. Seniora 3, 59-400 Jawor

 

I.               Określenie stanowiska:

1.     Wymiar czasu pracy: 1/8 etatu

2.     Forma zatrudnienia: umowa o pracę, w przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę, w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, umowę  o pracę zawiera się na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy.

3.     Liczba stanowisk pracy: 1

4.     Miejsce pracy: Dom Pomocy Społecznej w Jaworze na terenie powiatu jaworskiego (Jawor, Bolków, Mierczyce)

5.     Przewidywany termin zatrudnienia: kwiecień  2022r.

 

II.             Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem

1.     Wymagania niezbędne:

a)     posiadanie obywatelstwa polskiego,

b)     posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,

c)     wykształcenie oraz staż pracy określone w Rozporządzeniu Rady Ministrów w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy dla pracownika spełniającego następujące wymagania kwalifikacyjne:

1. Starszy inspektor do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy: zawód technika bezpieczeństwa i higieny pracy oraz co najmniej 3-letni staż pracy w służbie bhp lub wyższe wykształcenie o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,

2. Specjalista do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy: wyższe wykształcenie  o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz co najmniej 1 rok stażu pracy w służbie bhp,

3. Starszy specjalista do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy może być osoba posiadająca wyższe wykształcenie o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz co najmniej 3-letni staż pracy w służbie bhp,

d)     brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

e)     posiadanie nieposzlakowanej opinii,

f)      stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wskazanym stanowisku,

g)     prawo jazdy kat. B

h)     aktualne szkolenie w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy dla pracowników służby bhp,

i)      brak możliwości zatrudnienia, jeżeli między osobą ubiegającą się o zajmowane stanowisko objęte naborem, a jego małżonkiem oraz osobami pozostającymi ze sobą w stosunku pokrewieństwa do drugiego stopnia włącznie lub powinowactwa pierwszego stopnia oraz w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli, powstałby stosunek bezpośredniej podległości służbowej,

2.     Wymagania dodatkowe:

a)     posiadanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych tj. ukończone kursy, szkolenia, studia podyplomowe kierunkowo związane z zakresem zadań wykonywanym na stanowisku objętym naborem,

b)     umiejętność samodzielnego  planowanie, organizowanie czasu pracy na powierzonym stanowisku ,

c)     znajomość obsługi komputera, a w szczególności standardowych edytorów tekstu i arkuszy kalkulacyjnych,

d)     znajomość przepisów prawa związanych wykonywaniem powierzonych zadań, a w szczególności regulacji prawnych w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, wypadków przy pracy i chorób zawodowych, kodeksu pracy, ochrony pracy,  ochrony danych osobowych, ustawy o pracownikach samorządowych wraz z wydanymi do nich aktami wykonawczymi,

e)     znajomość Statutu oraz Regulaminu Organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej w Jaworze (dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej DPS w Jaworze),

f)      wysoka kultura osobista oraz komunikatywność.

 

III.           Zakres  głównych zadań wykonywanych na stanowisku:

a.      Prowadzenie szkoleń pracowników w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz kontrolowanie ich ważności.

b.     Dokonywanie i aktualizacja oceny ryzyka zawodowego (czynniki chemiczne i inne szkodliwe dla zdrowia w środowisku pracy, układ mięśniowo-szkieletowy) na poszczególnych stanowiskach pracy, sporządzanie stosownej dokumentacji, zaznajamianie z oceną pracowników.

c.      Prowadzenie rejestrów, kompletowanie, archiwizowanie i przechowywanie dokumentacji dot. wypadków przy pracy (w drodze do lub z pracy), stwierdzanie chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy,

d.     Ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy (w drodze do lub z pracy), sporządzanie protokołów wypadkowych oaz ich przekazywanie do ZUS  i drogą elektroniczną do Urzędu Statystycznego.

e.      Współdziałanie z lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami,

f.      Współpraca z laboratoriami upoważnionymi, zgodnie z odrębnymi przepisami, do dokonywania badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia lub warunków uciążliwych, występujących w środowisku pracy, w zakresie organizowania tych badań i pomiarów oraz sposobów ochrony pracowników przed tymi czynnikami lub warunkami,

g.     Organizowanie próbnych ewakuacji, a także innych wydarzeń mających na celu poprawę świadomości załogi w zakresie bezpieczeństwa  pracy,

h.     Współdziałanie w zakresie bhp z międzyzakładową organizacją  związkową oraz innymi jednostkami – stosownie do potrzeb,

i.       Współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bhp oraz zapewnienie właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników,

j.       Bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń oraz sporządzanie i przedstawianie pracodawcy na koniec każdego kwartału, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy,

k.     Przedstawianie propozycji do planów modernizacyjnych dot. rozwiązań techniczno –organizacyjnych zapewniających poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy.

l.       Przeprowadzenie kontroli stanu bhp, występowanie do pracodawcy z zaleceniami usunięcia stwierdzonych zagrożeń wypadkowych i szkodliwości zawodowych oraz uchybień w zakresie bhp.

m.    Opracowywanie  wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji dotyczących bhp oraz udział w ustalaniu zadań osób kierujących pracownikami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.

n.     Udział w przekazywaniu do użytkowania nowo wybudowanych lub przebudowywanych obiektów bądź ich części, w których przewiduje się pomieszczenia pracy oraz urządzeń mających wpływ na warunki pracy i bezpieczeństwa pracowników.

o.     Przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bhp celem zapobiegania zagrożeń życia i zdrowia pracowników oraz poprawy warunków pracy, a także sporządzanie wniosków pokontrolnych i przekazywanie ich pracodawcy.

p.     Wykonywanie innych czynności zleconych przez przełożonego, a nie objętych niniejszym zakresem, które dotyczą pracy i nie są sprzeczne z przepisami prawa lub umową o pracę.

 

IV.           Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku pracy:

1.     Budynki w trzech miejscowościach (z wyjątkiem budynku administracyjnego w Bolkowie) są  dostosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim - obiekty wyposażone w dźwigi osobowe,

2.     Sprzęt biurowy nieprzystosowany dla osób z niepełnosprawnością (dot. niepełnosprawności ruchowej, osób niedowidzących i niedosłyszących),

3.     Przemieszczania się między trzema miejscowościami: Jawor, Bolków, Mierczyce (powiat jaworski),

4.     Przemieszczanie się między kondygnacjami budynków oraz między budynkami,

5.     Praca przy monitorze ekranowym,

6.     Zmienne tempo pracy i pod presją czasu, zadaniowy system czasu pracy,

7.     Praca na stanowisku wymaga odporności na stres oraz  umiejętności samodzielnego podejmowania decyzji.

 

V.             Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:

1.     W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych nie przekroczył 6%.

 

VI.           Wymagane dokumenty dla stanowiska objętego naborem:

1.     List motywacyjny podpisany przez kandydata,

2.     CV podpisane przez kandydata,

3.     Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (według wzoru opublikowanego w BIP DPS w Jaworze),

4.     Klauzula informacyjna (według wzoru opublikowanego w BIP DPS w Jaworze) ,

5.     Oświadczenia do naboru oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych (według wzoru opublikowanego w BIP DPS w Jaworze),

6.     Kopie dokumentów, podpisane przez kandydata i potwierdzone za zgodność z oryginałem, potwierdzające:

a)     posiadane wykształcenie,

b)     posiadane doświadczenie zawodowe,

c)     posiadanie dodatkowych kwalifikacji , uprawnień, referencji,

d)     niepełnosprawność w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U.2019.1282t.j.)

Wszystkie dokumenty zawarte w złożonej ofercie pracy muszą być sporządzone w języku polskim w formie umożliwiającej ich odczytanie.

VII.         Termin i miejsce składania dokumentów:

Wymagane dokumenty aplikacyjne  należy składać  w terminie do dnia 12.04.2022r. do godz. 1400

1)     osobiście w kadrach Domu Pomocy Społecznej  w Jaworze przy Pl. Seniora 3 w Jaworze lub

2)     wysyłając na adres: Dom Pomocy Społecznej w Jaworze, Pl. Seniora 3, 59-400 Jawor

w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy”.

Decyduje data wpływu do Domu Pomocy Społecznej w Jaworze.

Oferty, które wpłyną do Domu Pomocy Społecznej w Jaworze po wyznaczonym terminie, w inny sposób niż określony w ogłoszeniu o naborze nie będą rozpatrywane.

VIII.        Dodatkowe informacje:

1.     Termin i miejsce przeprowadzenia II etapu naboru zostanie opublikowany w Biuletynie Informacji Publicznej Domu Pomocy Społecznej w Jaworze z wykazem numerów referencyjnych ofert kandydatów spełniających wymagania formalne w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem określonym w ogłoszeniu o naborze.

2.     Publikacja numerów referencyjnych nastąpi do dnia 14.04.2022r.

3.     Kandydaci nie będą informowani indywidualnie o terminie II etapu naboru.

4.     Dokumenty aplikacyjne kandydatów nie będą odsyłane.

5.     Zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. 2019 1282 t.j.) w Biuletynie Informacji Publicznej Domu Pomocy Społecznej w Jaworze zostanie opublikowane imię i nazwisko oraz miejsce zamieszkania osoby wybranej do zatrudnienia w toku przeprowadzonego naboru.

6.     Przeprowadzający nabór zastrzega sobie prawo odwołania naboru bez podania przyczyny.

 

Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Jaworze

 

Joanna Pokrywa

Jawor, dnia 01.04.2022r.