II nabór na wolne stanowisko urzędnicze do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy
Dom Pomocy Społecznej w Jaworze
Pl. Seniora 3
59-400 Jawor
DD.2111.2.2022
Informacja o wynikach naboru na stanowisko urzędnicze
w Domu Pomocy Społecznej w Jaworze
do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy
nazwa stanowiska pracy
Informujemy, że nabór na w/w stanowisko nie został rozstrzygnięty. W odpowiedzi na ogłoszenie o naborze, w wymaganym terminie, nie wpłynęła żadna oferta.
Joanna Pokrywa
Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Jaworze
Jawor, dnia 13.04.2022
- Szczegóły
- Udostępniony przez: Daniel Kijak
- Wytworzony przez: Daniel Kijak (Redaktor BIP)
- Nadrzędna kategoria: Rok 2022
- Kategoria: II nabór na wolne stanowisko urzędnicze do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy
Dom Pomocy Społecznej w Jaworze
Plac Seniora 3
59-400 Jawor
DD.2111.2.2022
Załącznik do Zarządzenia Nr 13/2022
Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Jaworze z dnia 01.04.2022r.
w sprawie ogłoszenia naboru na wolne stanowisko
urzędnicze do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy
OGŁOSZENIE O NABORZE
Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Jaworze
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze
do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy
w Domu Pomocy Społecznej w Jaworze , Pl. Seniora 3, 59-400 Jawor
I. Określenie stanowiska:
1. Wymiar czasu pracy: 1/8 etatu
2. Forma zatrudnienia: umowa o pracę, w przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę, w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, umowę o pracę zawiera się na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy.
3. Liczba stanowisk pracy: 1
4. Miejsce pracy: Dom Pomocy Społecznej w Jaworze na terenie powiatu jaworskiego (Jawor, Bolków, Mierczyce)
5. Przewidywany termin zatrudnienia: kwiecień 2022r.
II. Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem
1. Wymagania niezbędne:
a) posiadanie obywatelstwa polskiego,
b) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
c) wykształcenie oraz staż pracy określone w Rozporządzeniu Rady Ministrów w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy dla pracownika spełniającego następujące wymagania kwalifikacyjne:
1. Starszy inspektor do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy: zawód technika bezpieczeństwa i higieny pracy oraz co najmniej 3-letni staż pracy w służbie bhp lub wyższe wykształcenie o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,
2. Specjalista do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy: wyższe wykształcenie o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz co najmniej 1 rok stażu pracy w służbie bhp,
3. Starszy specjalista do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy może być osoba posiadająca wyższe wykształcenie o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz co najmniej 3-letni staż pracy w służbie bhp,
d) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
e) posiadanie nieposzlakowanej opinii,
f) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wskazanym stanowisku,
g) prawo jazdy kat. B
h) aktualne szkolenie w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy dla pracowników służby bhp,
i) brak możliwości zatrudnienia, jeżeli między osobą ubiegającą się o zajmowane stanowisko objęte naborem, a jego małżonkiem oraz osobami pozostającymi ze sobą w stosunku pokrewieństwa do drugiego stopnia włącznie lub powinowactwa pierwszego stopnia oraz w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli, powstałby stosunek bezpośredniej podległości służbowej,
2. Wymagania dodatkowe:
a) posiadanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych tj. ukończone kursy, szkolenia, studia podyplomowe kierunkowo związane z zakresem zadań wykonywanym na stanowisku objętym naborem,
b) umiejętność samodzielnego planowanie, organizowanie czasu pracy na powierzonym stanowisku ,
c) znajomość obsługi komputera, a w szczególności standardowych edytorów tekstu i arkuszy kalkulacyjnych,
d) znajomość przepisów prawa związanych wykonywaniem powierzonych zadań, a w szczególności regulacji prawnych w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, wypadków przy pracy i chorób zawodowych, kodeksu pracy, ochrony pracy, ochrony danych osobowych, ustawy o pracownikach samorządowych wraz z wydanymi do nich aktami wykonawczymi,
e) znajomość Statutu oraz Regulaminu Organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej w Jaworze (dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej DPS w Jaworze),
f) wysoka kultura osobista oraz komunikatywność.
III. Zakres głównych zadań wykonywanych na stanowisku:
a. Prowadzenie szkoleń pracowników w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz kontrolowanie ich ważności.
b. Dokonywanie i aktualizacja oceny ryzyka zawodowego (czynniki chemiczne i inne szkodliwe dla zdrowia w środowisku pracy, układ mięśniowo-szkieletowy) na poszczególnych stanowiskach pracy, sporządzanie stosownej dokumentacji, zaznajamianie z oceną pracowników.
c. Prowadzenie rejestrów, kompletowanie, archiwizowanie i przechowywanie dokumentacji dot. wypadków przy pracy (w drodze do lub z pracy), stwierdzanie chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy,
d. Ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy (w drodze do lub z pracy), sporządzanie protokołów wypadkowych oaz ich przekazywanie do ZUS i drogą elektroniczną do Urzędu Statystycznego.
e. Współdziałanie z lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami,
f. Współpraca z laboratoriami upoważnionymi, zgodnie z odrębnymi przepisami, do dokonywania badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia lub warunków uciążliwych, występujących w środowisku pracy, w zakresie organizowania tych badań i pomiarów oraz sposobów ochrony pracowników przed tymi czynnikami lub warunkami,
g. Organizowanie próbnych ewakuacji, a także innych wydarzeń mających na celu poprawę świadomości załogi w zakresie bezpieczeństwa pracy,
h. Współdziałanie w zakresie bhp z międzyzakładową organizacją związkową oraz innymi jednostkami – stosownie do potrzeb,
i. Współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bhp oraz zapewnienie właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników,
j. Bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń oraz sporządzanie i przedstawianie pracodawcy na koniec każdego kwartału, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy,
k. Przedstawianie propozycji do planów modernizacyjnych dot. rozwiązań techniczno –organizacyjnych zapewniających poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy.
l. Przeprowadzenie kontroli stanu bhp, występowanie do pracodawcy z zaleceniami usunięcia stwierdzonych zagrożeń wypadkowych i szkodliwości zawodowych oraz uchybień w zakresie bhp.
m. Opracowywanie wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji dotyczących bhp oraz udział w ustalaniu zadań osób kierujących pracownikami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.
n. Udział w przekazywaniu do użytkowania nowo wybudowanych lub przebudowywanych obiektów bądź ich części, w których przewiduje się pomieszczenia pracy oraz urządzeń mających wpływ na warunki pracy i bezpieczeństwa pracowników.
o. Przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bhp celem zapobiegania zagrożeń życia i zdrowia pracowników oraz poprawy warunków pracy, a także sporządzanie wniosków pokontrolnych i przekazywanie ich pracodawcy.
p. Wykonywanie innych czynności zleconych przez przełożonego, a nie objętych niniejszym zakresem, które dotyczą pracy i nie są sprzeczne z przepisami prawa lub umową o pracę.
IV. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku pracy:
1. Budynki w trzech miejscowościach (z wyjątkiem budynku administracyjnego w Bolkowie) są dostosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim - obiekty wyposażone w dźwigi osobowe,
2. Sprzęt biurowy nieprzystosowany dla osób z niepełnosprawnością (dot. niepełnosprawności ruchowej, osób niedowidzących i niedosłyszących),
3. Przemieszczania się między trzema miejscowościami: Jawor, Bolków, Mierczyce (powiat jaworski),
4. Przemieszczanie się między kondygnacjami budynków oraz między budynkami,
5. Praca przy monitorze ekranowym,
6. Zmienne tempo pracy i pod presją czasu, zadaniowy system czasu pracy,
7. Praca na stanowisku wymaga odporności na stres oraz umiejętności samodzielnego podejmowania decyzji.
V. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
1. W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych nie przekroczył 6%.
VI. Wymagane dokumenty dla stanowiska objętego naborem:
1. List motywacyjny podpisany przez kandydata,
2. CV podpisane przez kandydata,
3. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (według wzoru opublikowanego w BIP DPS w Jaworze),
4. Klauzula informacyjna (według wzoru opublikowanego w BIP DPS w Jaworze) ,
5. Oświadczenia do naboru oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych (według wzoru opublikowanego w BIP DPS w Jaworze),
6. Kopie dokumentów, podpisane przez kandydata i potwierdzone za zgodność z oryginałem, potwierdzające:
a) posiadane wykształcenie,
b) posiadane doświadczenie zawodowe,
c) posiadanie dodatkowych kwalifikacji , uprawnień, referencji,
d) niepełnosprawność w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U.2019.1282t.j.)
Wszystkie dokumenty zawarte w złożonej ofercie pracy muszą być sporządzone w języku polskim w formie umożliwiającej ich odczytanie.
VII. Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w terminie do dnia 12.04.2022r. do godz. 1400
1) osobiście w kadrach Domu Pomocy Społecznej w Jaworze przy Pl. Seniora 3 w Jaworze lub
2) wysyłając na adres: Dom Pomocy Społecznej w Jaworze, Pl. Seniora 3, 59-400 Jawor
w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy”.
Decyduje data wpływu do Domu Pomocy Społecznej w Jaworze.
Oferty, które wpłyną do Domu Pomocy Społecznej w Jaworze po wyznaczonym terminie, w inny sposób niż określony w ogłoszeniu o naborze nie będą rozpatrywane.
VIII. Dodatkowe informacje:
1. Termin i miejsce przeprowadzenia II etapu naboru zostanie opublikowany w Biuletynie Informacji Publicznej Domu Pomocy Społecznej w Jaworze z wykazem numerów referencyjnych ofert kandydatów spełniających wymagania formalne w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem określonym w ogłoszeniu o naborze.
2. Publikacja numerów referencyjnych nastąpi do dnia 14.04.2022r.
3. Kandydaci nie będą informowani indywidualnie o terminie II etapu naboru.
4. Dokumenty aplikacyjne kandydatów nie będą odsyłane.
5. Zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. 2019 1282 t.j.) w Biuletynie Informacji Publicznej Domu Pomocy Społecznej w Jaworze zostanie opublikowane imię i nazwisko oraz miejsce zamieszkania osoby wybranej do zatrudnienia w toku przeprowadzonego naboru.
6. Przeprowadzający nabór zastrzega sobie prawo odwołania naboru bez podania przyczyny.
Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Jaworze
Joanna Pokrywa
Jawor, dnia 01.04.2022r.
- Szczegóły
- Udostępniony przez: Daniel Kijak
- Wytworzony przez: Daniel Kijak (Redaktor BIP)
- Nadrzędna kategoria: Rok 2022
- Kategoria: II nabór na wolne stanowisko urzędnicze do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy