Dom Pomocy Społecznej w Jaworze

Plac Seniora 3

59-400 Jawor

DD.2111.1.2022

Załącznik do Zarządzenia Nr 9/2022

Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Jaworze z dnia 15.03.2022r.

w sprawie ogłoszenia naboru na wolne stanowisko

urzędnicze do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy

 

OGŁOSZENIE O NABORZE

Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Jaworze

ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze

do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy

w Domu Pomocy Społecznej w Jaworze , Pl. Seniora 3, 59-400 Jawor

 

  1. Określenie stanowiska:

  1. Wymiar czasu pracy: 1/8 etatu

  2. Forma zatrudnienia: umowa o pracę, w przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę, w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, umowę o pracę zawiera się na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy.

  3. Liczba stanowisk pracy: 1

  4. Miejsce pracy: Dom Pomocy Społecznej w Jaworze na terenie powiatu jaworskiego (Jawor, Bolków, Mierczyce)

  5. Przewidywany termin zatrudnienia: kwiecień 2022r.

 

  1. Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem

  1. Wymagania niezbędne:

  1. posiadanie obywatelstwa polskiego,

  2. posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,

  3. wykształcenie oraz staż pracy określone w Rozporządzeniu Rady Ministrów w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy dla pracownika spełniającego następujące wymagania kwalifikacyjne:

1. Starszy inspektor do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy: zawód technika bezpieczeństwa i higieny pracy oraz co najmniej 3-letni staż pracy w służbie bhp lub wyższe wykształcenie o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,

2. Specjalista do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy: wyższe wykształcenie o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz co najmniej 1 rok stażu pracy w służbie bhp,

3. Starszy specjalista do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy może być osoba posiadająca wyższe wykształcenie o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz co najmniej 3-letni staż pracy w służbie bhp,

  1. brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

  2. posiadanie nieposzlakowanej opinii,

  3. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wskazanym stanowisku,

  4. prawo jazdy kat. B

  5. aktualne szkolenie w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy dla pracowników służby bhp,

  6. aktualne zaświadczenie o ukończeniu szkolenia ochrony przeciwpożarowej,

  7. brak możliwości zatrudnienia, jeżeli między osobą ubiegającą się o zajmowane stanowisko objęte naborem, a jego małżonkiem oraz osobami pozostającymi ze sobą w stosunku pokrewieństwa do drugiego stopnia włącznie lub powinowactwa pierwszego stopnia oraz w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli, powstałby stosunek bezpośredniej podległości służbowej,

  1. Wymagania dodatkowe:

  1. posiadanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych tj. ukończone kursy, szkolenia, studia podyplomowe kierunkowo związane z zakresem zadań wykonywanym na stanowisku objętym naborem,

  2. umiejętność samodzielnego planowanie, organizowanie czasu pracy na powierzonym stanowisku ,

  3. znajomość obsługi komputera, a w szczególności standardowych edytorów tekstu i arkuszy kalkulacyjnych,

  4. znajomość przepisów prawa związanych wykonywaniem powierzonych zadań, a w szczególności regulacji prawnych w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, wypadków przy pracy i chorób zawodowych, kodeksu pracy, ochrony pracy, ochrony danych osobowych, ustawy o pracownikach samorządowych wraz z wydanymi do nich aktami wykonawczymi,

  5. znajomość Statutu oraz Regulaminu Organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej w Jaworze (dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej DPS w Jaworze),

  6. wysoka kultura osobista oraz komunikatywność.

 

  1. Zakres głównych zadań wykonywanych na stanowisku:

    1. Prowadzenie szkoleń pracowników w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy i p.poż oraz kontrolowanie ich ważności.

    2. Dokonywanie i aktualizacja oceny ryzyka zawodowego (czynniki chemiczne i inne szkodliwe dla zdrowia w środowisku pracy, układ mięśniowo-szkieletowy) na poszczególnych stanowiskach pracy, sporządzanie stosownej dokumentacji, zaznajamianie z oceną pracowników.

    3. Prowadzenie rejestrów, kompletowanie, archiwizowanie i przechowywanie dokumentacji dot. wypadków przy pracy (w drodze do lub z pracy), stwierdzanie chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy,

    4. Ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy (w drodze do lub z pracy), sporządzanie protokołów wypadkowych oaz ich przekazywanie do ZUS i drogą elektroniczną do Urzędu Statystycznego.

    5. Współdziałanie z lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami,

    6. Współpraca z laboratoriami upoważnionymi, zgodnie z odrębnymi przepisami, do dokonywania badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia lub warunków uciążliwych, występujących w środowisku pracy, w zakresie organizowania tych badań i pomiarów oraz sposobów ochrony pracowników przed tymi czynnikami lub warunkami,

    7. Organizowanie próbnych ewakuacji, a także innych wydarzeń mających na celu poprawę świadomości załogi w zakresie bezpieczeństwa i p.poż,

    8. Nadzór nad sprawami wynikającymi z zakresu p.poż,

    9. Współdziałanie w zakresie bhp i p.poż z międzyzakładową organizacją związkową oraz innymi jednostkami – stosownie do potrzeb,

    10. Współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bhp i p.poż oraz zapewnienie właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników,

    11. Bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń oraz sporządzanie i przedstawianie pracodawcy na koniec każdego kwartału, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy,

    12. Przedstawianie propozycji do planów modernizacyjnych dot. rozwiązań techniczno –organizacyjnych zapewniających poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy.

    13. Przeprowadzenie kontroli stanu bhp i p.poż. , występowanie do pracodawcy z zaleceniami usunięcia stwierdzonych zagrożeń wypadkowych i szkodliwości zawodowych oraz uchybień w zakresie bhp i p.poż.

    14. Opracowywanie wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji dotyczących bhp oraz udział w ustalaniu zadań osób kierujących pracownikami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.

    15. Udział w przekazywaniu do użytkowania nowo wybudowanych lub przebudowywanych obiektów bądź ich części, w których przewiduje się pomieszczenia pracy oraz urządzeń mających wpływ na warunki pracy i bezpieczeństwa pracowników.

    16. Przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bhp celem zapobiegania zagrożeń życia i zdrowia pracowników oraz poprawy warunków pracy, a także sporządzanie wniosków pokontrolnych i przekazywanie ich pracodawcy.

    17. Wykonywanie innych czynności zleconych przez przełożonego, a nie objętych niniejszym zakresem, które dotyczą pracy i nie są sprzeczne z przepisami prawa lub umową o pracę.

 

  1. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku pracy:

  1. Budynki w trzech miejscowościach (z wyjątkiem budynku administracyjnego w Bolkowie) są dostosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim - obiekty wyposażone w dźwigi osobowe,

  2. Sprzęt biurowy nieprzystosowany dla osób z niepełnosprawnością (dot. niepełnosprawności ruchowej, osób niedowidzących i niedosłyszących),

  3. Przemieszczania się między trzema miejscowościami: Jawor, Bolków, Mierczyce (powiat jaworski),

  4. Przemieszczanie się między kondygnacjami budynków oraz między budynkami,

  5. Praca przy monitorze ekranowym,

  6. Zmienne tempo pracy i pod presją czasu, zadaniowy system czasu pracy,

  7. Praca na stanowisku wymaga odporności na stres oraz umiejętności samodzielnego podejmowania decyzji.

 

  1. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:

  1. W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych nie przekroczył 6%.

 

  1. Wymagane dokumenty dla stanowiska objętego naborem:

  1. List motywacyjny podpisany przez kandydata,

  2. CV podpisane przez kandydata,

  3. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (według wzoru opublikowanego w BIP DPS w Jaworze),

  4. Klauzula informacyjna (według wzoru opublikowanego w BIP DPS w Jaworze) ,

  5. Oświadczenia do naboru oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych (według wzoru opublikowanego w BIP DPS w Jaworze),

  6. Kopie dokumentów, podpisane przez kandydata i potwierdzone za zgodność z oryginałem, potwierdzające:

  1. posiadane wykształcenie,

  2. posiadane doświadczenie zawodowe,

  3. posiadanie dodatkowych kwalifikacji , uprawnień, referencji,

  4. niepełnosprawność w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U.2019.1282t.j.)

Wszystkie dokumenty zawarte w złożonej ofercie pracy muszą być sporządzone w języku polskim w formie umożliwiającej ich odczytanie.

  1. Termin i miejsce składania dokumentów:

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w terminie do dnia 28.03.2022r. do godz. 1400

  1. osobiście w kadrach Domu Pomocy Społecznej w Jaworze przy Pl. Seniora 3 w Jaworze lub

  2. wysyłając na adres: Dom Pomocy Społecznej w Jaworze, Pl. Seniora 3, 59-400 Jawor

w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy”.

Decyduje data wpływu do Domu Pomocy Społecznej w Jaworze.

Oferty, które wpłyną do Domu Pomocy Społecznej w Jaworze po wyznaczonym terminie, w inny sposób niż określony w ogłoszeniu o naborze nie będą rozpatrywane.

  1. Dodatkowe informacje:

  1. Termin i miejsce przeprowadzenia II etapu naboru zostanie opublikowany w Biuletynie Informacji Publicznej Domu Pomocy Społecznej w Jaworze z wykazem numerów referencyjnych ofert kandydatów spełniających wymagania formalne w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem określonym w ogłoszeniu o naborze.

  2. Publikacja numerów referencyjnych nastąpi do dnia 30.03.2022r.

  3. Kandydaci nie będą informowani indywidualnie o terminie II etapu naboru.

  4. Dokumenty aplikacyjne kandydatów nie będą odsyłane.

  5. Zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. 2019 1282 t.j.) w Biuletynie Informacji Publicznej Domu Pomocy Społecznej w Jaworze zostanie opublikowane imię i nazwisko oraz miejsce zamieszkania osoby wybranej do zatrudnienia w toku przeprowadzonego naboru.

  6. Przeprowadzający nabór zastrzega sobie prawo odwołania naboru bez podania przyczyny.

 

Z upoważnienia

Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Jaworze

 

Beata Radkowska

Jawor, dnia 15.03.2022r.

 

Tytuł Typ Rozmiar Dodany przez
Kwestionariusz Osobowy docx 14.90 KB Kamil Piaskowski
Oświadczenia do naboru docx 14.22 KB Kamil Piaskowski
Klauzula RODO docx 15.34 KB Kamil Piaskowski
Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony.
Dodane załączniki
wtorek, 15 marzec 2022 19:15 Kamil Piaskowski