Dom Pomocy Społecznej w Jaworze
Plac Seniora 3
59-400 Jawor
DD.2111.2.2023
Załącznik do Zarządzenia Nr 16/2023
Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Jaworze z dnia 20.10.2023r.
w sprawie ogłoszenia naboru na wolne stanowisko urzędnicze Starszy Księgowy oraz powołania komisji rekrutacyjnej
OGŁOSZENIE O NABORZE
Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Jaworze
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze
Starszego Księgowego
w Domu Pomocy Społecznej w Jaworze , Pl. Seniora 3, 59-400 Jawor
I. Określenie stanowiska:
1. Wymiar czasu pracy: cały etat 1/1
2. Forma zatrudnienia: umowa o pracę, w przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę, w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, umowę o pracę zawiera się na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy.
3. Liczba stanowisk pracy: 1
4. Miejsce pracy: Dom Pomocy Społecznej w Jaworze, Mierczyce 34, 59-430 Wądroże Wielkie
5. Przewidywany termin zatrudnienia: listopad 2023r.
II. Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem
1. Wymagania niezbędne:
a) posiadanie obywatelstwa polskiego,
b) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
c) wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia o profilu umożliwiającym wykonywanie zadań na zajmowanym stanowisku i minimu 3 lata stażu pracy lub wykształcenie średnie o profilu umożliwiającym wykonywanie zadań na zajmowanym stanowisku i minimum 5-letni staż pracy,
d) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
e) posiadanie nieposzlakowanej opinii,
f) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wskazanym stanowisku,
g) brak możliwości zatrudnienia, jeżeli między osobą ubiegającą się o zajmowane stanowisko objęte naborem, a jego małżonkiem oraz osobami pozostającymi ze sobą w stosunku pokrewieństwa do drugiego stopnia włącznie lub powinowactwa pierwszego stopnia oraz w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli, powstałby stosunek bezpośredniej podległości służbowej,
2. Wymagania dodatkowe:
a) posiadanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych tj. ukończone kursy, szkolenia, studia podyplomowe kierunkowo związane z zakresem zadań wykonywanym na stanowisku objętym naborem,
b) doświadczenie w jednostkach samorządowych,
c) znajomość obsługi komputera, a w szczególności standardowych edytorów tekstu i arkuszy kalkulacyjnych,
d) znajomość przepisów prawa związanych wykonywaniem powierzonych zadań a w szczególności w zakresie ustaw i rozporządzeń regulujących obszar finansów publicznych, ze szczególnym uwzględnieniem obowiązków nałożonych w tym zakresie przez ustawodawcę na jednostki samorządu terytorialnego i pomoc społeczną – domy pomocy społecznej, kodeksu pracy, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy prawo finansów publicznych, ustawy o ochronie danych osobowych wraz z wydanymi do nich aktami wykonawczymi,
e) znajomość Statutu oraz Regulaminu Organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej w Jaworze (dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej DPS w Jaworze),
f) wysoka kultura osobista oraz komunikatywność.
III. Zakres głównych zadań wykonywanych na stanowisku:
1. Sporządzanie okresowych sprawozdań budżetowych i finansowych w zakresie dochodów budżetowych.
2. Sporządzanie informacji miesięcznych potrzebnych do wykonania informacji dla Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie o stanie i ruchach mieszkańców wg obowiązującego wzoru.
3. Kontrola realizacji zatwierdzonych planów dochodów i wskaźników budżetowych w zakresie swojej pracy.
4. Kontrola decyzji o odpłatności pod względem formalnym i rachunkowym , dokonywanie przypisu odpłatności za każdego mieszkańca przebywającego w DPS w Jaworze , Mierczycach i Bolkowie w systemie księgowym.
5. Kontroli wykonywania wpływów dochodów budżetowych, zgodność wpływów na odpowiednim rachunku bankowym jednostki z zapisami księgowymi w systemie FK oraz odprowadzanie środków na odpowiedni rachunek Starostwa Powiatowego w Jaworze.
6. Terminowe przygotowanie danych osobowych i liczbowych do wystawiania faktur za pobyt mieszkańców w tym:
- prowadzenie ewidencji księgowej dochodów budżetowych,
- kontrola decyzji ZUS, KRUS o przyznanych zasiłkach dla mieszkańców mających wpływ na dochody budżetowe,
- wykonywanie rachunków o odpłatności zastępczej w przypadku braku dopłaty dla mieszkańców bądź zajęć komorniczych,
- przygotowywanie pism korespondencyjnych z ZUS , KRUS, MOPS, GOPS, OPS , rodzina,
- sporządzanie comiesięcznej informacji dla pracowników socjalnych o dopłatach do pobytu przez mieszkańców,
- wypłacanie nadpłat za pobyt mieszkańcom, zwroty do MOPS, GOPS, ZUS, KRUS w przypadku zgonu lub rezygnacji z pobytu podopiecznych,
- kontrola i informowanie przełożonego o zaległościach lub nadpłatach,
- obsługa programu komputerowego do obsługi wystawiania faktur za pobyt mieszkańców w Jaworze, Bolkowie i Mierczycach,
- prowadzenie rejestrów JPK i rozliczanie podatku od towarów i usług VAT.
7. Na odcinku planu wydatków :
- kontrola dokumentów księgowych pod względem formalnym i rachunkowym,
- dekretacja dokumentów księgowych zgodnie z planem kont i dokonywanie opisu faktur – dział, rozdział, paragraf zgodnie z obowiązującą klasyfikacją wydatków budżetowych,
- kontrola czy dokumenty są opisane przez osoby odpowiedzialne pod względem merytorycznym,
- kontrola dokumentów księgowych od kontrahentów – w przypadku błędnych danych wystawianie not korygujących,
- kontrola dokumentów magazynowych i odpowiednie dołączenie ich do fv i rachunków,
- dekretacja i kontrola protokołów darowizn.
8. Na odcinku sum depozytowych :
- prowadzenie depozytów i rozrachunków konta 240 , indywidualnych kont depozytowych mieszkańców Mierczyc , kontrola z saldami konta 139 w systemie FK,
- prowadzenie kasy depozytowej, sporządzanie raportów kasowych na podstawie skompletowanych dowodów bankowych i kasowych,
- przygotowywanie czeków, odprowadzanie 70% dochodów należnych za pobyt z kont depozytowych, kontrola wyciągów bankowych , prowadzenie kontroli kasy i depozytów otrzymanych gotówką ,
- współpraca z pracownikami socjalnymi dotyczącą odpłatności za pobyt.
9. Na odcinku majątku:
- prowadzenie ewidencji środków trwałych i naliczanie umorzeń oraz sporządzanie inwentaryzacji środków trwałych i sprawozdań z nimi związanych,
- sporządzanie sprawozdań o ruchu środków trwałych i nakładów inwestycyjnych,
- rozliczanie spisu inwentaryzacji i protokołów kasacji ,
- sporządzanie PK z przyjęcia wyposażenia i środków trwałych,
- sporządzanie listy mienia do ubezpieczenia i współpraca z Brokerem w sprawach o odszkodowanie.
10. Udział w pracach komisji ZFŚS , kontrola poprawności wypełnionych wniosków , prowadzenie kartotek pożyczek i spłat udzielonych z FŚS , sporządzanie list potrąceń.
11. Wydawanie i rozliczanie kart drogowych oraz sporządzanie inwentaryzacji paliwa.
12. Rozliczanie inwentaryzacji.
13. Prowadzenie księgi obrotów druków ścisłego zarachowania.
14. Prowadzenie rejestru inwentaryzacji oraz rejestru upoważnień do odbioru druków ścisłego zarachowania.
15. Sporządzanie protokołów weryfikacji sald dla kontroli wewnętrznej i bilansu.
16. Rozliczanie znaczków pocztowych i materiałów biurowych.
17. Udział w komisjach przetargowych.
18. Sporządzanie kopii danych na odpowiednich nośnikach.
19. Współdziałanie w bieżącej aktualizacji i wdrożeniu zmieniających się przepisów dotyczących księgowości budżetowej, materiałowej , majątkowej oraz czuwanie nad wykonywaną przez siebie pracą , prawidłowym obiegiem dokumentów, informowaniem przełożonego i Dyrektora jednostki o wszelkich wykrytych nieprawidłowościach,
IV. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku pracy:
1. Budynek, pomieszczenie biurowe oraz pomieszczenie sanitarne znajdujące się na I piętrze dostosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim, obiekt jest wyposażony w dźwig schodowy.
2. Sprzęt biurowy nieprzystosowany dla osób z niepełnosprawnością ( dot. niepełnosprawności ruchowej, osób niedowidzących i niedosłyszących).
3. Zmienne tempo pracy i pod presją czasu.
4. Przemieszczanie się pomiędzy kondygnacjami budynku.
V. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
1. W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych nie przekroczył 6%.
VI. Wymagane dokumenty dla stanowiska objętego naborem:
1. List motywacyjny podpisany przez kandydata,
2. CV podpisane przez kandydata,
3. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (według wzoru opublikowanego w BIP DPS w Jaworze),
4. Klauzula informacyjna (według wzoru opublikowanego w BIP DPS w Jaworze) ,
5. Oświadczenia do naboru oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych (według wzoru opublikowanego w BIP DPS w Jaworze),
6. Kopie dokumentów, podpisane przez kandydata i potwierdzone za zgodność z oryginałem, potwierdzające:
a) posiadane wykształcenie,
b) posiadane doświadczenie zawodowe,
c) posiadanie dodatkowych kwalifikacji , uprawnień, referencji.
Wszystkie dokumenty zawarte w złożonej ofercie pracy muszą być sporządzone w języku polskim w formie umożliwiającej ich odczytanie.
VII. Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w terminie do dnia 30.10.2023r. do godz. 1200
1) osobiście w kadrach Domu Pomocy Społecznej w Jaworze przy Pl. Seniora 3 w Jaworze lub
2) wysyłając na adres: Dom Pomocy Społecznej w Jaworze, Pl. Seniora 3, 59-400 Jawor
w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze Starszego Księgowego”.
Decyduje data wpływu do Domu Pomocy Społecznej w Jaworze.
Oferty, które wpłyną do Domu Pomocy Społecznej w Jaworze po wyznaczonym terminie, w inny sposób niż określony w ogłoszeniu o naborze nie będą rozpatrywane.
VIII. Dodatkowe informacje:
1. Termin i miejsce przeprowadzenia II etapu naboru zostanie opublikowany w Biuletynie Informacji Publicznej Domu Pomocy Społecznej w Jaworze z wykazem numerów referencyjnych ofert kandydatów spełniających wymagania formalne w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem określonym w ogłoszeniu o naborze.
2. Publikacja numerów referencyjnych nastąpi do dnia 07.11.2023r.
3. Kandydaci nie będą informowani indywidualnie o terminie II etapu naboru.
4. Dokumenty aplikacyjne kandydatów nie będą odsyłane.
5. Zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. 2019, poz. 1282) w Biuletynie Informacji Publicznej Domu Pomocy Społecznej w Jaworze zostanie opublikowane imię i nazwisko oraz miejsce zamieszkania osoby wybranej do zatrudnienia w toku przeprowadzonego naboru.
6. Przeprowadzający nabór zastrzega sobie prawo odwołania naboru bez podania przyczyny.
Jawor, dnia 20.10.2023r.
Joanna Pokrywa
Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Jaworze